"Kitty" dalam kenangan~

4 Comments »
Impian untuk memelihara Kitty, seekor kucing yang manja itu sehingga selesai pengajianku disini akhirnya terpaksa berakhir jua. Di dalam satu kejadian yang tidak disengajakan, Kitty menghembus nafas terakhirnya di hadapan rumah penulis dan akhirnya bersemadi setelah ditanam oleh sahabat2x penulis.

Baru semalam Kitty memanggil2x penulis untuk membantunya menangkap cicak di dalam rumah. Dan hari ini sempat penulis mendukungnya sebelum melabuhkan diri di katil untuk berehat. Apabila terjaga dari tidur, penulis mendapat tahu berita yang Kitty telah pun tiada dan baru sahaja ditanam oleh sahabat2x penulis. Suasana yang agak sedih dapat dirasakan di dalam rumah ini yang merindui kehilangannya.

Namun, setiap kejadian akan menemui ajalnya apabila tiba waktu; manusia, haiwan, tumbuhan dan makhluk2x ciptaan Allah yang lain. Justeru itu janganlah kita bersedih sangat dan menganggap itu adalah lumrah kehidupan. Dan penulis sendiri tidak akan berhenti memelihara kucing2x yang lain demi Kitty. Semoga memori bersama Kitty akan kekal di ingatan penulis dan para sahabat.
5/29/2008 03:42:00 PM

4 Responses to ""Kitty" dalam kenangan~"

dewihati Says :
May 29, 2008 at 6:19 PM

laaa.. dh mati ke? owg kata kucing ade 9 nywa kn? owhhhh... kire nye mesti yg detik3 last ko ngn kitty tu, adalh nywa terakhir die.. haa bela la kucing len.. byk ageh kt blok nee.. byk gak yg klprn.. cian aku tgk....


p/s : aku takat kecian jek r.. aku krg daya belai membelai kucing nee.. jijie ngn moon yang handle kucing...hu3

S.Azeem Ong Says :
May 30, 2008 at 8:10 AM

salam.

aaaa? kitty da mati? aiseh. bru jek hari tu ak gi kelantan ak nmpk seko kucing nmpk sejibik mcm kitty.

aduh. xpe lah. manusia hnya merancang, Allah yg tentukan.

T i d u s Says :
June 2, 2008 at 12:40 AM

waaaaaaa.. kitty.. we miss u so much.. see you in another life.. sorry 4 everything T_T

p/s : xpuas belai2 kitty.. dia sangat gemok and malas and berat... besttttt pelok.. waaaaa

Anonymous Says :
July 3, 2008 at 6:23 PM

bila mau update daaaa....letih ooo nunggu ginih.

Post a Comment