Bahana Cinta Terlarang

0 Comments »
1 lagi topik yg agak menarik ingin dikongsi bersama dgn rakan2. C.I.N.T.A. Cinta terlarang? Ape tu? Bagi yg belum mengetahuinya, berikut adalah kategori2 yg diklasifikasikan sebagai cinta terlarang:-

  1. Hubungan sejenis(gay,lesbian,etc)
  2. Sumbang mahram
  3. Berkhalwat
  4. Bersedudukan(tinggal bersama)
  5. Seks sebelum kahwin
  6. Hamil luar nikah
  7. Gugurkan kandungan
  8. Kes pembuangan bayi
  9. Kahwin lari
  10. Pergaulan bebas
Ramai org ingin merasa dicintai dan menyintai termasuk la penulis sdiri. Namun setiap org tidak akan terlepas daripada merasai kebahagian dan kedukaan akibat cinta. Cinta yang terkawal akan membawa kebahagiaan kepada pasangan, dan sebaliknya jika ia tak terkawal, maka terbitlah satu istalah cinta terlarang.

Penulis ingin berkongsi sebuah kisah yang penulis baca daripada artikel surat khabar mengenai seorang lelaki yg mula menaruh minat kepada golongan sejenisnya semenjak di sekolah menengah lagi. Apabila perkara ini tidak dibendung, beliau akhirkan telah melakukan perbuatan luar tabii ketika berada di peringkat Universiti. Akhirnya beliau sedar bahawa perhubungan ini tidak menjamin kebahagiaan dan tidak dapat mengembangkan zuriat. Beliau cuba utk menjalinkan hubungan dengan kaum Hawa dan pertunangan telah dibuat. Namun pada akhirnya, beliau tidak dapat menyintai kaum Hawa sebagaimana beliau menyintai kaum sejenis dan pertunangan itu diputuskan. Agak memilukan hati kisah yg penulis baca. Sekurang-kurangnya dia penah bertaubat, tp mungkin belum ckup utk dia kembali ke jalan benar.

Kes pasangan biasa tak terkira la byknye. Lelaki tinggalkn perempn yg mengandung ank luar nikahnye, ttp ade gak situasi dimana perempn menipu bahawa dia mengandung ketika lelaki nk tinggalknnya. Mcm2x.. Semuanya bermula drpd berpegang-pegangan, cium-ciuman, ringan-ringan dan seterusnya xperlu penulis huraikan lg. Salah siapa? Lelaki @ Perempuan? Jawapnnya ialah pasangan tersebut yg gagal mengawal perhubungan.

Kesimpulannya, bercinta xsalah sbb ia adalah normal ttp perlu kawalan. Kawalan dari segi emosi, nafsu, tingkah laku, pergaulan dan sebagainya yang akan menjejaskan perhubungan tersebut. Sumber penulis dipetik dari kosmo! online.

p/s:tiba2 penulis rajin pulak membaca surat khabar selepas start blogging nih. ^^
3/10/2008 06:34:00 PM

0 Responses to "Bahana Cinta Terlarang"

Post a Comment